Speeltuin St. Vitusholt Winschoten

Project uitgelicht: Speeltuinvereniging Sint Vitusholt in Winschoten

Speeltuinvereniging Sint Vitusholt bestaat bijna 60 jaar en is voor vele generaties een begrip voor de Bomenbuurt, Winschoten en omgeving. Onze vereniging is de laatste jaren behoorlijk gegroeid. In 10 jaar tijd zijn er veel nieuwe speeltoestellen bijgekomen en ons pand is uitgebreid en gemoderniseerd. Onze ledenaantal staat nu op bijna 1000. Ook het aantal bezoekers aan de speeltuin is gestegen de afgelopen jaren.

Voor deze trotse mensen doen we sinds 2020 de jaarlijkse  0-meting/hoofdinspectie.

Gemeente Midden-Groningen

Project uitgelicht: inspecties/0-meting gemeente Midden Groningen.

Vanaf half oktober 2020 ben ik voor de gemeente Midden-Groningen bezig geweest om het hele speeltoestellenbestand te inventariseren, op beeld vast te leggen, inspecties uit te voeren en deze gegevens vervolgens te verwerken in het nieuwe beheersysteem Obsurv (fa. Wesco).

In de evaluatie, die begin januari plaatsvond, werd duidelijk dat alles naar volle tevredenheid heeft plaatsgevonden en keurig binnen de gestelde tijd en budgetten!

Voor Midden Groningen doe ik jaarlijks de hoofd- en kwartaalinspecties.

Klein Frankrijk - Zuidhorn

Op deze speelplek stond een oud houten toestel die z’n beste tijd wel had gehad. De buurt wilde graag een toestel terug met dezelfde speelwaarde/-vreugde en dan met wat meer kleur. Ik zou zo zeggen dat is wel gelukt!

Ook de valondergrond is aangepakt, de oude rubberen tegels zijn vervangen door nieuwe rubber puzzeltegels. Deze blijven goed in elkaar haken zodat er minder kiervorming ontstaat en er geen onkruid doorheen kan groeien.

Met dank aan NOVUM Nederland, gemeente Westerkwartier en Homan Hoveniers.